Termékportfólió és árstratégia

A megfelelően kialakított termékportfólió és ártstratégia biztosítja a márkád számára a bevételeket. Éppen ezért ez az egyik legkényesebb területe a márkaépítés folyamatának, hiszen egy nagyon kényes egyensúlyt kell tudnod fenntartani. Neked folyamatos bevételekre van szükséged, az ügyfeleknek pedig arra az érzésre, hogy pontosan azt kapják tőled, amire szükségük van, miközben a saját maguk számára kényelmes szinten tudják tartani a vásárlási kockázati szintjüket.

Egy nem megfelelő termékportfólió és árstratégia szinte ellehetetleníti a márkád növekedését.

Nem csak azt kell értened, hogy mire vágynak a célcsoportod tagjai, amikor megoldást keresnek egy problémájukra, hanem annak is tudatában kell lenned, hogy hol tarthatnak az emberek a márkád megismerésében és mi kellhet még számukra ahhoz, hogy kialakuljon az a bizalom, ami után az ügyfeleiddé vagy a vásárlóiddá válnak. Ha nem kínálsz a termékportfóliódban és árstratégiádban megoldást arra az útvonalra is, ameddig az emberek számára az ismeretlenből egy ismert és bizalmat kapott márka lesz, akkor nagyon nehéz lesz növekedned.

Alakítsd ki úgy a termékportfóliódat és az árstratégiádat, hogy a célcsoportod minden tagja megtalálja a számára ideális választást!

Ez némi gondolkodást és kreativitást igényel ugyan, de megéri! Csupán kkövetned kell a megfelelő termékportfólió és ártstratégia kialakításának a receptjét!

Egy márka ideálisan összeállított termék vagy szolgáltatás portfóliója mindig magában hordozza azokat az elemeket, amelyek

  • az ügyfelek vagy vásárlók kockázatát csökkentik, így bátorítva őket arra, hogy kipróbálják a márkát, (ingyenes/csali termékek, belépő szintű termékek)
  • a márkához kapcsolódó szolgáltatás vagy termék rendszeres újravásárlására ösztönzik az embereket, és/vagy
  • kiegészítő és/vagy ráépülő (akár prémium) szolgáltatások és termékek megvásárlása felé vonzzanak a márka szolgáltatás- vagy termékportfólióján belül.

Ha sikerül a célcsoportod tagjai számára olyan termékeket és olyan árakon kínálni, ami éppen illeszkedik az ő aktuális igényeikhez, akkor idővel egyre szorosabbra tudod velük fűzni a márkád kapcsolatát. Ennek köszönhetően egyre gyakrabban és egyre magasabb érétkben tudsz nekik értékesíteni.

Összegzés

Mostantól azon dolgozol, hogy minden, amit eddig a márkád kapcsán megterveztél, elkezdjen valósággá válni. Ez a modul abban segít neked, hogy létrehozd az optimális termékportfóliódat és árstratégiádat, ami a leghatékonyabban fogja neked szállítani az új ügyfeleket!

Kattints és ismerd meg a márkaépítés oktatás többi modulját is!