Blog Template

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Ezért építs Te is üzleti márkát magadnak

Egy jól felépített és pozitív imázzsal rendelkező üzleti márkának rengeteg előnye van; nagyon jól meg tudod magadat különböztetni vele másoktól, könnyen ki tudsz vele emelkedni a versenytársaid közül, ráadásul egyre növekvő bevételekre is számíthatsz.

Ha csak belegondolsz a saját kedvenc márkáid egyikébe, majd beleképzeled magadat a tulajdonosaik helyébe, biztos vagyok benne, hogy azonnal egész listát tudsz felsorolni, miért lehet jó annak a márkának a tulajdonosának lenni.

És a legjobb az egészben, hogy Te is bármikor dönthetsz úgy, hogy felépíted álmaid márkáját! Nem baj, ha még bele sem kezdtél, a legsikeresebb márkák is a nulláról indultak egykor.

De ha még mindig kell némi meggyőzés, hogy miért is kezdj bele mielőbb az üzleti márkád tudatos építésébe, akkor itt egy lista azokról az előnyökről, amelyekre mindenképpen számíthatsz márkatulajdonosként.

A jól felépített márka pont azokat a vevőket és ügyfeleket vonzza, akiknek értékesíteni akarsz.

Rengeteg fölösleges körtől szabadítod meg magadat és a célközönségedet is azzal, hogy az emberek egyértelműen tudják, mire számíthatnak tőled, miben és hogyan tudsz a segítségükre lenni. A tudatosan felépített márka mindenképpen magában hordozza a tiszta pozícionálást is, ami nagyban növeli az esélyét annak, hogy az ideális vevőid és ügyfeleid találnak rád és te is a számukra legideálisabb megoldásokat tudod szállítani.

Az erős és pozitív márka kiemelkedik a többi közük és vonzza magához a vevőket és ügyfeleket.

Ezt a saját életedben is számtalanszor tapasztaltad már. Ha egy márkával kapcsolatban jók a személyes tapasztalataid, vagy sok jót hallottál már róla, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel választod annak a márkának a termékeit vagy szolgáltatásait szemben egy ismeretlen márkáéval.

A jó márka nagyban növeli az újravásárlás és az ügyfélmegtartás esélyeit

Ha valami beválik és szeretjük, akkor inkább ugyanazt a márkát választjuk újra, minthogy ismeretlen márkák termékeivel vagy szolgáltatásaival kísérletezgessünk.

Csak gondolj a saját példádba! Ha valamire szükséged van, ideális esetben azonnal eszedbe jut egy márka (termék, szolgáltató, személy, üzleti, stb.) ahol tudod, hogy megoldást vagy választ kapsz arra, amire éppen keresed.

Ez pedig azért van így, mert azok a márkák, akik ilyenkor eszedbe jutottak, már hosszú, kitartó és tudatos munkát fektettek abba, hogy kiépítsék benned ezt kapcsolódást hozzájuk.

Népszerű márkával könnyebben tudsz magasabb áron is értékesíteni

Ha népszerű a márkád, akkor az előfeltételezi, hogy már bizonyítottál és bizalmat építettél a célközönséged felé. Így akár már magasabb áron is kínálhatod a termékeidet vagy szolgáltatásaidat azokhoz a márkákhoz képest, amelyek még nem szereztek olyan erős piaci pozíciót maguknak, mint te.

Ha a vevőid és ügyfeleid tudják, hogy tőled megkapják pontosan azt a megoldást, amire szükségük van, akkor szívesebben fizetnek akár magasabb összeget is, csak hogy biztosra menjenek.

Erős márkával könnyebb újabb termékeket és szolgáltatásokat eladni.

Ha az emberek megismerik és megszeretik a márkádat, sokkal könnyebben tudsz nekik eladni új dolgokat, mert az emberek bíznak a márkádban. Ha egy márka egyszer már bizonyított, könnyebben próbálják ki az emberek a többi termékét is.

Biztos vagyok benne, hogy erre is tudsz számos példát hozni a saját életedből is, amikor egy márka egyik terméke bevált, gondolkodás nélkül megvetted más termékeit is.

Ezért fontos nagyon, hogy te is tudatosan válogasd meg, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kapcsolsz a márkádhoz, mert ez az előny könnyen hátránnyá is alakulhat, ha mellényúlsz valamivel a portfóliódban.

Egy jó márka lerövidíti a döntési időt, így gyorsabban ‘eladja magát’

A sikeres márka tovább előnye, hogy nagyban lecsökkenti a fogyasztók fejében a gondolkodási és a döntési folyamatot és könnyebben bírja őket vásárlásra.

Ezzel szemben, minél többet kell valamin gondolkodni, annál kisebb eséllyel vágunk spontán bele és annál nagyobb eséllyel seperjük le a radarunkról, hacsak nincs égető szükségünk az adott dologra.

Erre szerintem már a saját tapasztalataidból is rájöttél.
Te sem szeretsz állandóan, újra és újra döntéseket hozni. Ha valami ismerős és bevált, azt választod, mert ott már nem kell újra döntened és nagyon kicsi az esélye, hogy csalódsz.

Míg ha valami még ismeretlen, akkor arról előbb információt kell szerezned, gondolkodnod kell rajta, döntést kell hoznod róla és még így is ott a kockázat, hogy elégedetlen leszel a termékkel vagy a szolgáltatással. Ez így macerás és fogadjunk, ha teheted, elkerülöd ezeket a helyzeteket.

Az erős márka hatással van másokra

Fontos, hogy tudd, hogy ha egy sikeres, erős és pozitív márkád van, akkor a termékeiden és szolgáltatásaidon keresztül igenis jelentősen hatni tudsz más emberekre. Te is könnyen követendő példává, szerepmodellé válhatsz és inspirálhatsz másokat.

Az erős márkával könnyebben találsz partnereket és kollégákat is

Talán elsőre nem is ez jut az eszedbe, de jó ha tudod, hogy egy erős márka nem csak a vásárlók és az ügyfelek felé jelent hatalmas versenyelőnyt, de a vállalkozásban a háttérmunkát is nagyban leegyszerűsíti és hatékonyabbá teszi!

Egy menő márkával sokan szívesen dolgoznak együtt, mert mindenki szívesen tartozik olyan ernyők alá, amelyek mások számára is vonzóak.

Ezek után már biztos vagyok benne, hogy minden kételyed eloszlott afelől, hogy vajon érdemes-e a saját márkádat felépítened.

Mire vársz? Vágj bele! Ha pedig támogatás kell, mert még soha nem építettél márkát, vagy szeretnéd profin csinálni, akkor nézd meg, hogyan tudok neked segíteni!

Ismerd meg a Márkaépítés és márkamarketing mentorálás módszertanomat erre a linkre kattintva és ha tetszik, beszéljünk arról, hogyan lesz a Te márkád is sikeres!

A megfelelő tudati beállítottság, a sikeres márkaépítés egyik pillére

A munkám során beazonosítottam 5 nagyon fontos pillért ahhoz, hogy valóban sikeres üzleti márkát tudjunk felépíteni.

Ezek közül az első, a megfelelő tudati beállítottság, azaz a ‘mindset’.

Tudnod kell, hogy mindenki, még a ma legnagyobb és legsikeresebb márkák mögött lévő emberek is egykor a nulláról, a semmiből indultak.

Nemrég olvastam egy remek posztot a közösségi médiában, miszerint kizárólag a gödör kiásását lehet a csúcson elkezdeni. Ez akkor nagyon megmosolyogtatott és teljesen egyetértek vele.

Tudom, hogy sokan közületek türelmetlenek, bizonytalanok, tele vagytok kételyekkel és szeretnétek mielőbb sikereket elérni. Szeretnétek mielőbb látni, hogy amit csináltok, annak van értelme és jó lesz.

Ez az érzés teljesen természetes. Velem is számtalanszor megesik, hogy legszívesebben előre szaladnék az időben, hogy lássam, hová vezetnek az egyes döntéseim és lépéseim. Ezt azonban egyikőnk sem teheti meg.

Így nem marad más hátra, mint az, hogy hiszel önmagadban. Hiszel a céljaidban és a szándékod azon erejében, hogy Te is fel tudod építeni a saját sikeres üzleti márkádat.

A legsikeresebb márkák mögött lévő embereknek is pontosan ennyijük volt. A céljaik, a hitük, az elszántságuk, a kitartásuk és a cselekedeteik.

Ha mindezeket észben tartod és az út természetes velejárójának fogadod el, máris könnyebben fogod venni a buktatókat és a nehézségeket.

Sőt, ezzel a hozzáállással belekerülsz az emberek azon kis százalékába, akik a legnagyobb valószínűséggel építik fel álmaik márkáját.