Marketing kampány

Egy marketing kampány tárgya bármi lehet! Népszerűsíthete vele egy meglévő termékedet vagy szolgáltatásodat, vagy akár egy új dolog piacra vezetését is támogathatod vele. Sőt, a marketing kampány eszköztárát használhatod akkor is, ha egyszerűen a márkád ismertségét szeretnéd növelni.

Megfelelő tervezés hiányában a marketing kampány sikertelen lesz

Rengeteg kampány megtervezésében, előkészítésében és lebonyolításában vettem már részt. Pontosan tudom, hogy a megfelelő előtervezés nagyon sok felesleges stressztől és feszültségtől szabadít meg.

Hidd el, a sikeresség nagyban múlik a megfelelő tervezettségen és előkészítettségen. Neked ne ezen múljon a sikered!

Készítsd elő alaposan a marketing kampányodat!

Dióhéjban összefoglalva: tudd, hogy mikor, mit és milyen csatornákon akarsz kommunikálni. Legyen tiszta kép a fejedben arról, hogy az egyes találkozási pontokon (ahol a márkád és a célcsoportod találkoznak), milyen üzeneteket akarsz átadni a célcsoportod felé. Azt is pontosan határozd meg, hogy mit akarsz, hogy a célcsoportod végrehajtson az adott ponton.

Határozd meg, hogy mi a kampányod célja és hogy hogyan fogod mérni az eredményességét. Meglepődnél, ha tudnád, milyen sokan vágnak bele egy kampányba enélkül!

Iktass be köztes mérési pontokat, hogy mindig pontosan lásd, a megfelelő irányba és ütemben zajlanak-e a dolgok.

Miért érdemes foglalkoznod a marketing kampány tervezésével?

Mert így teljesen azt fogod érezni, hogy irányítás alatt tudod tartani az eseményeket. Mivel egy kampány legtöbbször marketing költést is jelent, biztos vagyok benne, hogy Te sem akarod a pénzedet olyan marketing tevékenységekre költeni, amely puszta pénszórás. A tervezéssel pontosan ezt kerülheted el!

Lehetőséged lesz előre átlátni a teendőidet, a költségeidet és az esetleges útközben felmerülő kockázatokat.

A megfelelő mérési pontok beiktatásával mindig tudni fogod, hogy a kampány a megfelelő módon zajlik-e és bármikor lehetőséged van gyorsan beavatkozni.

Összegzés

A kampány tervezés modul segítségével megtanulod, hogyan tervezz meg egy marketing kampányt. Tudni fogod, hogyan áramoltasd a célcsoportodat az egyes csatornáid és felületedi között és hogyan iktass be mérési pontokat a megfelelő helyekre.

Kattints és ismerd meg a márkaépítés oktatás többi modulját is!