A márkaszemélyiség kialakítása

Tapasztaltad már, hogy egy-egy márka kommunikációja, olyan ‘üres’? Vagy akár a saját márkádon is tapasztaltad már, hogy hiányzik belőle az élet? Nos, a márkaszemélyiség kialakítása pontosan ezt az ürességet és élettelenséget szűnteti meg. Talán nem lepődsz meg, hogy egy márkához akkor a legkönnyebb kapcsolódni, ha személyiségként, azaz, akár valódi emberként tudunk rá tekinteni. Remek kiinduló alapokkal készültem – a jungi 12 márkaszemélyiségből kiindulva meg fogod tudni alkotni a saját márkaszemélyiségedet!

Ha nem alakítasz ki márkaszemélyiséget, lemaradsz az ügyfeleiddel való kapcsolódás lehetőségéről

Senki sem tud egy személytelen fogalomhoz kapcsolódni. Egyszerűen lehetetlenség. Viszont ahogyan ez a fogalom elkezd megtelni tartalommal és közben emberi tulajdonsággal, jellemzőkkel, viselkedéssel, egyre könnyebbé válik a hozzá való kapcsolódás. Aki a márkaépítés folyamatából kihagyja a márkaszemélyiség megalkotását, az nem fog tudni sikeres márkát építeni. Egyszerűen azért, mert a célcsoport tagjai nem vagy csak nehezen fognak tudni kapcsolódni a márkához.

A márkaszemélyiség kialakítása izgalmas és kreatív folyamat

Mint amikor az írók vagy rendezők életrekeltenek egy karaktert, ugyanúgy fogod te is életrekelteni a márkádat. Felruházod olyan emberi tulajdonságokkal, amelyektől szerethetővé válik a célcsoportod számára. És neked pontosan ez a célod! Olyan márkát akarsz építeni, amit szeretnek és amelyikhez könnyen és szívesen kapcsolódnak az emberek.

A márkaszemélyiség kialakítása megkönnyíti a munkádat!

Amikor a márkád nevében kommunikálsz, szolgáltatsz, alakítasz ki termékeket vagy nyilvánulsz meg bármilyen csatornán, akkor fontos, hogy ezek mindig egységesek egy összecsengőek legyenek. Ezt a szinergiát többek között a márkaszemélyiség biztosítja.

A márkaszemélyiség segít színvilágot, kommunikációs tonalitást, arculatot és még számos marketing elemet kialakítanod és következetesen alkalmaznod.

Minél élőbbé válik a márkád karaktere, annál könnyebben tudsz dolgozni és érvényesülni rajta keresztül. Ettől fognak tudni a célcsoportod tagjai könnyen kapcsolódni a márkádhoz és azonosulni vele. Ettől fognak tudni közelebb kerülni hozzád, végül pedig az ügyfeleiddé vagy a vásárlóiddá válni.

Összegzés

Ez a modul abban segít, hogy a jungi 12 márkaszemélyiség alapján megalkosd a márkádnak azt a személyiségét, amelyikhez a célcsoportod tagjai a legkönnyebben tudnak kapcsolódni és amitől szerethetővé válik a márkád. A márkaszemélyiség segít színvilágot, kommunikációs tonalitást, arculatot és még számos marketing elemet kialakítanod és következetesen alkalmaznod.

Kattints és ismerd meg a márkaépítés oktatás többi modulját is!