Személyes márkád mindenképpen van!

Fontos, hogy már a téma legelején leszögezzük; személyes márkája mindenkinek van. Ha esetleg kételkedsz, nézzük meg, mit is jelent a személyes márka?

A személyes márka mindazoknak az objektív tulajdonságoknak és szubjektív benyomásoknak, megítéléseknek és véleményeknek az összessége, amit mások az érzékszerveiken keresztül érzékelnek vagy a saját személyiségük szűrőjén keresztül gondolnak rólad, vagy éreznek veled kapcsolatban.

Teljesen emberi tulajdonság, hogy önkéntelenül is véleményt formálunk a másik emberről. Gyakorlatilag ez a vélemény lesz az adott illető személyes márkája a mi nézőpontunkból. Sokan ennek egyáltalán nincsenek tudatában, így nem is foglalkoznak azzal, hogy tudatosan építsék a személyes márkájukat.

Te azonban, ha a személyes márkádra alapozva akarod az üzletedet felépíteni, fontos, hogy ezt tudatosan tedd és minden aspektusát tökéletesen értsd a személyes márkaépítésnek.

A személyes márka fenti meghatározásában két kulcs elem van, ami nagyon fontos.

1. A személyes márkád valójában az, ahogyan mások látnak téged.

Minden ember fejében él egy elképzelés arról, hogy ő milyen. Talán nem csodálkozol, ha azt mondom, hogy sokan igencsak meglepődnének azon, ha megtudnák, hogy ehhez a képhez képest milyennek látják őket mások.

És számodra most ez itt a lényeg! Amikor a személyes márkádon dolgozol, akkor tudd, hogy a te személyes márkád nem az, amit te gondolsz magadról, hanem az, ahogyan mások látnak téged.

Ha igazán tudni szeretnéd, hogy milyen a jelenlegi személyes márkád, akkor kérdezz meg 10-15 embert arról, hogy mi a benyomásuk rólad! Olyanokat kérdezz, akik elég jól ismernek téged vagy elég sok időt töltenek veled ahhoz, hogy kialakult kép éljen rólad bennük. Kérd meg őket, hogy nagyon őszintén mondják el neked, milyennek látnak, mert ezzel sokat segítenek neked a személyes márkád építésében.

Ez a gyakorlat elsőre ijesztőnek tűnhet, azonban nagyon sok pozitív eredményről számolnak be azok, akik veszik a bátorságot, hogy visszajelzést kérjenek önmagukról.

2. A másik ember mindig a saját személyisége szűrőjén keresztül gondol rólad, vagy érez veled kapcsolatban bármit is.

Tehát a leendő ügyfeleid is mind a saját személyiségük szűrőjén keresztül fognak téged megítélni. Ez a tény pedig hatalmas segítség számodra a márkaépítés során.

Ha ugyanis megérted, hogy mások milyen szűrőkön, értékrenden, előítéleteken, félelmeken, vágyakon, stb. keresztül szemlélnek téged és a szolgáltatásaidat, pontosan tudni fogod, hogy hogyan alakítsd úgy a személyes márkádat, hogy az összhangba kerüljön azzal, amit a leendő ügyfeleid keresnek.

Az eddigieket összegezve tehát, két kulcs mozgató eleme van a személyes márkádnak.

  1. A személyes márkád az, amit mások gondolnak rólad és éreznek veled kapcsolatban.
  2. Ez pedig attól függ, hogy milyen szemüvegen keresztül nézik a világot, beleértve Téged is.

Mi a 2 legfontosabb feladatod, amikor a személyes márkádat építed?

A fentiekből már az is következik, hogy mire kell fókuszálnod.

Az egyik feladatod, hogy megértsd, hogyan látják a leendő ügyfeleid a világot és melyek a fő érzelmi mozgatórugóik.

A másik feladatod pedig, hogy bebizonyítsd a számukra, hogy a Te megoldásod az ideális válasz arra, amit keresnek.

Gyakorlatilag ez a személyes márkaépítés gyors-receptje 😉 Persze, tudom, hogy leírva ez gyerekjátéknak tűnik, a gyakorlatban megvalósítani azonban már több időt, összpontosítást és kitartást igényel, de valójában tényleg ennyire egyszerű!

Ui: Ha inspirációra és extra támogatásra van szükséged, csatlakozz be a Brandfulness – Tudatos márkaépítés zárt facebook csoportba, ahol tudsz kérdezni is tőlem, illetve további extra segédanyagokat osztok meg veled. Ehhez azt kérem tőled, hogy ha eddig még nem tetted meg, töltsd le az ingyenesen elérhető ’Személyes márkaépítés lépésről lépésre’ című e-könyvet. Ez a minikönyv nagyon sok fontos alapismeretet tartalmaz ahhoz, hogy minél sikeresebben és hatékonyabban építsd a márkádat.

Ha pedig úgy érzed, hogy arra van szükséged, hogy teljesen személyreszabottan támogassalak, akkor jelentkezz a Márkaépítés Mentor Programomba, amiről ide kattintva tudsz bővebben olvasni.

Nagyon sikeres márkaépítést kívánok neked!