Célcsoport meghatározás

Azt érzed, nehezen tudod elérni és megszólítani a leendő ügyfeleidet vagy vevőidet? Nem azok az ügyfelek találnak meg, akivel együtt tudtok dolgozni? Hiába a marketing és a kommunikáció, nem hozza a megfelelő eredményeket?

Mindez fakadhat abból is, hogy még nem egészen pontosan határoztad meg a célcsoportodat.

Miért probléma, ha nem határozod meg a célcsoportodat?

Ameddig nem vagy tökéletesen tisztában azzal, hogy ki is azok az emberek, akik a Te ideális célcsoportodat alkotják, addig valóban sokkal nehezebb dolgod van. Rengeteg anyagi és időbeli erőforrást pazarolsz el azzal, hogy olyan emberekre is fókuszálsz, olyan emberekre is költöd a pénzedet, akik valójában nem is a Te ideális célcsoportod. Mindaddig, ameddig a célcsoportod kapcsán olyasmi választ adsz, hogy ‘gyakorlatilag mindenki, akinek szüksége van rá’, addig igencsak a sötétben tapogatódzol.

Határozd meg mielőbb a célcsoportodat!

Ahhoz, hogy sokkal hatékonyabban tudd a márkaépítés lépéseit alkalmazni, pontosan tudnod kell azt, hogy kik a te ideális célcsoportod. A márkaépítés további szakaszai mind erre az alapra épülnek rá.

Mit nyersz, ha jól választod ki a célcsoportodat?

A célcsoport kiválasztása nem kizárólag azt jelenti, hogy szűkítened kell a meglévő célközönségedet. Sok esetben azt is jelentheti, hogy újabb potenciális célcsoportokat találsz a már meglévők mellett. Valamint sokkal tisztább képed lesz arról, hogy ki tartozik a célcsoportodba és ki nem.

Sokkal hatékonyabban fogsz tudni működni, mert már pontosan látod, hogy kiket akarsz megcélozni. Arról is elkezd kialakulni egy kép benned, hogy hogyan és milyen típusú tartalmakkal és üzenetekkel tudod a célcsoportod tagjait megszólítani!

Összegzés

Ez a modul abban segít, hogy meghatározd, kik a te ideális célcsoportod és elkezd az erőforrásaidat sokkal célirányosabban, tudatosabban és hatékonyabban felhasználni.